Zákazníci nejsou nevinné laně. Dobře vědí, že za každým rohem číhá marketér s výzvou k otevření peněženky. Jestli chcete, aby se lidé do vaší značky zamilovali, musíte na to jít od lesa. Nevyplašit je reklamou, která působí jako nabídka sexu hned poté, co jste se vzájemně představili.

Laně a jak na ně
Když se chcete s někým sblížit, musí si vás dotyčný nejdřív všimnout. Zjistit, že existujete a stojíte za bližší seznámení. V životě se tohle děje například v baru. Značku můžete do společnosti vyslat pomocí sociálních sítí. V konverzaci s novými lidmi zjistíte, s kým si váš brand nejlépe rozumí.

Lehce a nezávazně
Pamatujte, že zatím se jen oťukáváte. Když vaše značka vzbudí zájem, musí ukázat, že je příjemná a zajímavá společnice. Úpornou snahou prodat ztratíte body. Předložte poutavý obsah, ne nabídku k sňatku.
To je mimochodem úskalí všech seznámení na inzerát. Už první schůzka je zatížená úvahami, jestli tohle je konečně ten pravý. Váš potenciální zákazník teprve zvažuje, jestli si chce s vámi něco začít.

Nechvalte své zboží, naslouchejte
Každou ženu spolehlivě otrávíte, když budete mluvit jen o sobě. Nedejbože o své bývalce. Proto nepopisujte svůj průlomový produkt, ale projevte zájem. Pochvalte pěkný náhrdelník.

Dejte druhé straně prostor, aby se mohla projevit. A hlavně naslouchejte. Když poznáte zájmy druhého člověka, zjistíte, jestli mu máte co nabídnout.

Hledejte svou krevní skupinu
Zdlouhavé oťukávání si ušetříte, když se nevypravíte tam, kde se seznamují všichni. Jděte na místa, která navštěvují lidé s podobnými zájmy. Budujte si renomé v on-line diskusích. Ukažte, že vaše značka se v oboru vyzná a umí pomoct nebo poradit.

Další ověřenou cestou ke slibnému vztahu je seznámení prostřednictvím společných přátel. Co pomůže značce víc, než když o ní příznivci obdivně mluví mezi kamarády?

Počkejte si na pravou chvíli s tím pravým
Až ve chvíli, kdy váš protějšek také zaplane, může dojít na vytouženou konverzi. Neváhejte se sdělením, že jen on je ten pravý a jediný. Vymalujte mu, co všechno s vaší značkou prožije. (Kdybyste tohle říkali na potkání každému, budete působit jako nabídka na obejmutí zdarma.)

Konverze proběhla a můžete si gratulovat. Tím to ale nekončí. Ozvěte se i druhý den. Zvedejte telefon. Jinak váš vztah skončil. Aférky na jednu noc vám silnou pozici nevybudují. A navíc se o vás nebude hezky mluvit. Jestli se chcete udržet na trhu, musíte být na příjmu. Znovu a znovu.

Podnikatelské post scriptum
V mezilidských vztazích většinou nesledujeme metriky (s výjimkou notorických vejtahů a sňatkových podvodníků). V podnikání je to nutnost. Jak a co měřit v obsahovém marketingu vysvětluje podrobně a zajímavě Avinash Kaushik, autor modelu See – Think – Do – Care.